Aku mau kau tahu satu hal...

kalau sedikit demi sedikit kau berhenti mencintaiku
aku akan berhenti mencintaimu sedikit demi sedikit

Kalau tiba tiba kau melupakanku
Jangan cari aku,
Karena aku pasti sudah akan melupakanmu

Kalau kau putuskan
Untuk meninggalkanku di pantai
Hati di mana aku berada,
Ingatlah,
Hari itu juga,
Detik itu juga,
Aku akan melepaskan tanganku
Dan aku akan berlayar mencari dunia baru

Tapi,
kalau setiap hari,
kau rasa kau memang ditakdirkan untukku
dengan kelembutan yang tak terkira,
kalau setiap hari sebuah bunga
naik ke bibirmu mencariku,
ah sayangku, kekasihku,
dalam diriku semua api itu akan terbalas,
dalam diriku tak ada yang akan padam atau terlupakan,
cintaku hidup dari cintamu, kekasihku,
dan selama kau hidup cintaku akan terus dalam rangkulanmu


Post with permission from Ayi aka Silent_Sight :)
thanks for letting me post this poem of yours! I really like it!

Share:

0 comments